Fotklinikken Nr.1

Sunne føtter i sentrum

Hydromassasje:

Vi i Fotklinikken Nr.1 ønsker en ny og spennende Italiener velkommen i klinikken vår :)

Denne hydromassasjen er en italiensk designet pedi-spa og med sin unike utforming gir den komfort og en fantastisk deilig følelse av velvære!

Drøm deg bort mens du får vannmassasje med temperert, deilig vann. Hydromassage er et behagelig fotkar som masserer føttene med varmt vann under trykk.

Kom til oss og nyt en god fotmassasje mens du hører på behagelig musikk.

DENNE ITALIENERN KAN IKKE BESKRIVES MEN MÅ BARE OPPLEVES ♥

Fotklinikken Nr.1 i Halden er den eneste forklinikken i Østfold som kan tilby denne luxusen.
Hva venter du på? Kom å prøv!

Fjerning av hard hud

Med regelmessig behandling hos fotterapeut kan plager reduseres og forebygges. Fotterapeuter beskjærer skånsomt hard hud, sliper bort ujevnheter.

Hard hud kan skape torner og hudsprekker.

Vi i Fotklinikken Nr.1 har topp moderne utstyr som vi bruker under behandling. Ved fjerning av torner bruker vi turbin bor som fjerner den skånsomt, enkelt og smertefritt. Hudsprekker beksjæres og evnt limes ved behov.

Avlastningsterapi

Fotterapeutene ved Fotklinikken Nr.1 vet hvor skoen trykker!

Hard hud og torner oppstår ved for mye trykk og friksjon mot foten. Fotterapeuten kan behandle smerter skånsomt og sette i gang forebyggende tiltak.

Ved hjelp av avlastningsterapi kan vi redusere belastningen på føttenes problemområder. Vi har avlastningsmateriell som er tilpasset forskjellige problemer, behov og bruksområder, som silikon og ullfilt.

Ullfilt
Ullfilt er ypperlig avlastning av sår, vorter, gnagsår, torner, med mer.
Silikon
Silikon kan formes individuelt og avlaste tær som har problemer med deformiteter eller torner.

Fotterapeuter tilpasser individuelle avlastninger i silikon som er løse og kan benyttes i vanlig fottøy.

Avlastninger lindrer plager og forebygger videre komplikasjoner fra blant annet:

Veiledning og råd med fotøvelser, sammen med avlastninger, kan på et tidlig tidspunkt forhindre behov for operasjon. Avlastninger kan også gi akutt hjelp før eventuell videre behandling hos ortoped.

Spange- og bøylebehandling

Negler kan gro ned i huden og skape smertefulle betennelser.
Problemet utbedres ved å få neglen klippet riktig, fjernet rester av død hud i neglfalsen og kanskje endre fottøy. I noen tilfeller kan det være nødvendig med korrigering av neglen ved hjelp av bøyle eller spange. Det er behandlingsformer som letter trykket på en smertefri måte og får neglen til å vokse riktig. Trange sko, dårlig blodsirkulasjon, psoriasis eller sopp, kan føre til tykke negler.

Fotterapeuten kan enkelt og skånsomt slipe ned neglen mekanisk.

Podofix

Podofix er en innovativ måte å korrigere deformerte, inngrodde og smertefulle negler. Denne formen for korreksjon er egnet for nesten alle - også for spedbarn og diabetikere.

Podofix er en skånsom alternativ regulering av misdannelser. Den hjelper deformerte negler til en naturlig, sunn vekst. Denne enkle metoden kan anvendes slik at operasjoner kan unngås.

Podofix er en individuelt tilpasset bøyle som umiddelbart kan monteres enkelt og smertefritt, og en merkbar lettelse for pasienten.

COMBIped

COMBIped bøyle kan brukes til deformerte, smertefulle inngrodde negler, og kan etter behov behandle en eller begge sider av negleplaten.

Den langsiktige effekten gir raske synlige og effektive resultater. Behandlingsmetoden er egnet for alle aldersgrupper, og kan anvendes på diabetikere og barn.

3TO

En 3TO bøyle brukes i mer alvorlige tilfeller av inngrodde og krøllete negler som kan bli vellykket behandlet. Selv med en betennelse i omliggende vev kan denne bøylen settes og dermed vil den naturlige veksten av neglen bli positivt påvirket og bøylen er knapt merkbar.

Behandlingen utføres utelukkende av spesialtrente fotterapeuter.

Behandlingsmetoden er egnet for alle aldre, og kan brukes til nikkel allergikere og diabetikere.

Avhengig av tilfellet forblir bøylen på i flere uker, og vokser med neglen ut. Verken på ferie eller på jobb i løpet av denne tiden er det forventet restriksjoner. Dette sikrer pasienten den høyeste komfort.

Eventuelt tilsettes etter en tid bøylen igjen bakover og re-regulerer spenningen.

Pasientene er mye mindre begrenset i hverdagen og lider færre ulykker.